Iemesli, lai sāktu skriet katru dienu

Aktuāli

Esprit Travel piedāvā...

Interesanti

Aromātiskie maisiņi ir visvienkāršākais vei ...

Ceļo

Iemesli, lai sāktu skriet katru dienu

Būt veselam!

Jau senie grieķi teica: „ Ja gribi būt stiprs – skrien, ja gribi būt skaists – skrien, ja gribi būt gudrs – skrien”. Un viņiem bija taisnība.
Ir skaidrs, ka pati skriešana nav zāles visām slimībām, bet tās pozitīvā iedarbība uz organismu ir neapstrīdama. Tas ir ideāls un bezmaksas veids, kā labi izskatīties. Tas neprasa īpašu piepūli vai arī vietu. Un tas vien jau ir brīnišķīgs iemesls, lai sāktu skriet. Un lūk, vēl deviņi:

  1. Skriešana uzlabo sirds un asinsvadu darbību, notiek paša sirds muskuļa treniņš. Tas nozīmē, ka sirds paliek stiprā Un tas, savukārt, vistiešākajā mērā ietekmē tās darbību.
  2. Paaugstinās skābekļa kapacitāte asinī Trenēta sirds vienā ciklā pārpumpē daudz vairāk asiņu, nekā netrenēta. Visiem audiem un orgāniem piekļūst vairāk asiņu, kas ir bagātas ar skābekli un barības vielām.
  3. Lielisks līdzeklis cīņā ar nervu spriedzi. Stress un nogurums organismā dienas laikā uzkrāj produktu sairšana – tas arī ir noguruma dēļ. Lai tiktu vaļā no noguruma, vajag kārtīgi pasvīst, un skriešana ar šo uzdevumu lieliski tiek galā.
  4. Ilgstošas slodzes laikā asinīs izstrādājas īpašs hormons – endorfī Šo hormonu sauc arī par „laimes hormonu”. Un ne velti. Kad asinīs pieaug endorfīna koncentrācija, cilvēks atrodas vieglas eiforijas stāvoklī. Depresija izzūd.
  5. Paaugstinās prāta darbī Skriešanas laikā bieži „pati no sevis” atrisinās kāda problēma vai uzdevums. Aktīva treniņa laikā asinis tiek bagātīgi apgādātas ar skābekli, paātrinās vielmaiņa un aktīvāk darbojas centrālā nervu sistēma, un tas nozīmē, arī smadzenes.
  6. Sistemātiska nodarbošanās ar skriešanu stiprina imunitāti, jo asinīs palielinās eritrocītu un hemoglobīna lī Skriešanas procesā asinīs pazeminās holesterīna līmenis, pazūd izsalkuma sajūta, uzlabojas kuņģa darbība. Kopā ar vielmaiņas uzlabošanu, tas viss normalizē ķermeņa svaru.
  7. Skriet var jebkurā diennakts laikā. No rītiem, kad asinīs ir paaugstināts hormonu līmenis, skriešana būs dabisks rīta rosmes līdzeklis, kas palīdzēs organismam atgriezties harmonijā. Ja skriesi pēc smagas darba dienas – vakarā – tad tādējādi pazudīs sasprindzinājums, būsi atslābināta, uzlādēsies ar enerģiju, apspiedīsi vēlmi uzņemt liekās kalorijas un aizmigsi saldā miegā.
  8. Zinātnieku pētījumi parāda, ka notiek aknu audu daļēja reģenerā Skriešana labvēlīgi ietekmē nieres – skriešanas laikā slodze uz nierēm samazinās, kā rezultātā tās labāk darbojas.
  9. Regulāra skriešanas slodze labvēlīgi ietekmē balsta-kustību sparā Gados vecākiem cilvēkiem šāda veida nodarbes ir īpaši vēlamas, jo tādējādi tiek kavētas deģeneratīvas izmaiņas asinsvados un muskuļu audos.

Citi ir skatījušies: