4 nedēļas, kas mainīs jūsu dzīvi

Aktuāli

Idejas ģimenes brīvdienai...

Interesanti

Visiem interesē, kā top Laimas šokolāde&hel ...

Ceļo

4 nedēļas, kas mainīs jūsu dzīvi

Kā pareizi dzīvot?

Ir vajadzīgs tikai mēnesis, lai padarītu savu dzīvi labāku. Pēc mēneša jūs sevi vairs nepazīsiet!
Tātad – katrai nedēļai trīs uzdevumi, kas jāīsteno dzīvē. Ideālā gadījumā arī ilgāk, bet tas jālemj jums pašam.

1. Nedēļa. Ķermeņa un apziņas attīrīšana

  1. Agra celšanās, apmēram 6 no rīta. Uzriez parādās laiks, kura parasti pietrūkst. Klusums un miers, var nodarboties ar savām lietām, kamēr mājinieki guļ. Tas ir ideāls laiks rīta praksēm, ķermeņa noskaņošanai, lai dienu nodzīvotu par 100%. Slinkums, nevēlēšanās agri celties neliecina par nogurumu. Man tas rāda, ka negribas dzīvot savu dzīvi. Kāpēc celties, ja rīts ir drūms, sastrēgumi, sabiedriskais transports, darbs... Bet ja pirmā doma būtu «kaut ātrāk pienāktu rīts – jauna diena!»? Piekritīsiet, diez vai tad agra celšanās būtu problēma. Tātad tas, izrādās, darbojas abos virzienos. Dzīve spēlē ar visām krāsām un dzirkstī – no rīta būsiet moži. Vai arī: no rīta būsiet moži – un dzīve dzirkstī!
  2. Viegls uzturs. Turpmākajām pārmaiņām būs vajadzīga milzīga enerģija. Iespējams, tagad tā tiek tērēta, lai uzturētu mūsu organismu normālā funkcionālā stāvoklī par spīti alkoholam, cigaretēm, smagam un treknam uzturam, cepumiem, saldumiem. Katram ir savs vājību saraksts, vajadzīgo pasvītrot. Precīzāk – izsvītrot. Jūs paši varat izvēlēties uzturu, kas jums šķiet pareizs. Es ticu veģetārismam un svaigēšanai. Vienu gan zinu droši: alkohols, čipsi, saldi gāzēti dzērieni, pusfabrikāti un ātrās uzkodas neiederas nevienā veselīga uztura koncepcijā. Tāpēc no tā visa jāatsakās. Porcijas – mazas, nepieēsties pirms gulētiešanas. Pārējais – klausīt savu organismu vai dietologu. Galvenais – nepārslogot sevi ar pārspīlētu toksīnu izvadīšanu un pārstrādāšanu. Gluži pretēji – organisms maksimāli jāatslogo ar vieglu, veselīgu un garšīgu ēdienu, un viņš būs laimīgs, bet jūs – pilni enerģijas.
  3. Sports. Mana mīļākā obligātā nodarbošanās. Nebeigšu atkārtot, ka fiziska ķermeņa tonuss un veselība ir obligāts garīgās veselības nosacījums. Savukārt kustība, kā zinām, ir dzīvība. Lai pamodinātu dzīvību (un garu) nogurušā ķermenī, tas ir jāiekustina. Jebkurā jums piemērotā veidā. Mani varianti ir joga, skriešana un dejas. Centieties katru dienu vairāk kustēties: dejot spoguļa priekšā, pošoties uz darbu, atteikties no lifta un iet pa kāpnēm, vingrot sporta zālē – nav svarīgi.

2. nedēļa.

  1. Telpas tīrīšana. Izmetam visu nevajadzīgo! Iestūķēšana antresolā neskaitās. Ieviešam kārtību visos kaktos, galdos un skapjos – visur. Katra lieta aizņem ne tikai vietu, bet paņem arī jūsu enerģiju. Katra – pat vismazākā! Tas ir tā vērts? Savulaik biju tik ļoti aizrāvusies ar šo metodi, ka izmetu gandrīz visas savas mantas. Atstājiet tikai patiešām vajadzīgas un vērtīgas lietas – lietas, kas jūs priecē, iedvesmo un kuras jums patīk. Delikāts moments – ja līdz šim glabājat lācīti, kuru mīļotais cilvēks uzdāvināja 1998. gada 14. februārī, bet jūs vairs neesat kopā, tad tādām «pozitīvām» atmiņām pie jums nav vietas. Atbrīvojieties nedomājot! Redzēsiet – būs vieglāk elpot. Īpaši, ja visur noslauka putekļus un izmazgā grīdu.
  2. Lietu un saistību tīrīšana. Padomājiet, cik sen jūs gatavojaties mācīties angļu valodu. Bet cik ilgi solāties apciemot tanti. Cik punktus no iepriekšējā gada plāna jūs arvien pārceļat uz nākamajiem sarakstiem? Atcerieties visus sev un citiem dotos solījumus un izlemjat, ko ar tiem darīt. Ir divi varianti: (1) izpildīt, (2) atteikties no tiem pavisam, uz visiem laikiem izsvītrot no saraksta. Bet, ja jūs nespējat izsvītrosiet tanti, tad dodieties pie viņas jau rīt. Tā vietā, lai vilktu sev līdz atbildības nastu un neapmierinātību ar sevi, dariet kaut ko.
  3. Vides tīrīšana. Pārtraukt visas attiecības, kas velk atpakaļ, dzen depresijā. Atteikties no satikšanās ar tiem, kas vienmēr kritizē un mūždien ar visu ir neapmierināti, ar kuriem nav nekā kopīga, ko kuriem neko nevar mācīties. Jāiemācās aiziet, pateikt «nē». Atļauties būt «nepateicīgai», «neaudzinātai», «trakai» un «maitai» – ja tāda ir brīvības cena. Vienīgais izņēmums ir vecāki. Ar viņiem, manuprāt, attiecības ir jāsakārto, lai cik grūti arī tas būtu.

3. Nedēļa. Plāni, mērķi un sapņi

  1. Pierakstīt un izpildīt savus plānus. Mums ir saraksts ar pagājušās nedēļas darbiem. Kā jums tas patīk? Vai izsauc prieku, entuziasmu un vēlmi nekavējoties uzrotīt piedurknes? Ja tā nav, tad jāizsvītro vairāki punkti. Vai arī jāizpilda un tad jāizsvītro. Īpašos gadījumos jūs sagaida spēka pieplūdums un vēlēšanās dzīvot. Un vēl jāpieraksta tas, kas liek sastingt priekšnojautās. Atcerēties, ka jūs mīlat vai kādreiz esat mīlējuši. Neaizmirstiet plānot ne tikai darbu un naudu, bet arī atpūtu un laiku draugiem, mīļajiem un sev (šo punktu vienmēr visi aizmirst). Jācenšas uzrakstīt tādu plānu, kuru gribas izpildīt. Uzrakstīt savas dzīves grāmatu, kuru jums būs interesanti lasīt. Bet pie grāmatas var pievienot konkrētus termiņus un konkrētus soļus.
  2. Neticamu notikumu saraksts. Viena no manām vismīļākajām nodarbībām. Vingrinos joprojām, un ar katru reizi kļūstu arvien nekaunīgāka (šķiet, kur vēl tālāk?). Būtība ir šāda: uzrakstīt savus sapņus, kas nekad nepiepildīsies. Tādus pārgalvīgus un tik pārspīlētus, ka to īstenošana nav iespējama pat vārdos: valdīt pār visu pasauli un uzkāpt Everestā (bet jums jau 89 gadi). Neesiet paškritiski un iztēlojieties, ka visas iespējas pasaulē ir pie jūsu kājām, atliek tikai uzsist knipi. Ir laiks, nauda, sakari, ir visi talanti, kas vajadzīgi. Ko es gribētu? Jāpiebilst, ka mans pirmais nepiepildāmo sapņu saraksts tapa 2014. gada februārī un pašlaik ir piepildījies pilnībā. Un man joprojām nāk smiekli, cik pieticīgas lietas tobrīd šķita «neiespējamas».
  3. Plānot katru dienu. Katru vakaru rakstīt plānu nākamajai dienai. Īss, aptuvens – vienalga kāds, bet plānam jābūt. Un obligāti jāraksta vakarā – tas ir svarīgi. Pat ja nākamajā dienā jūs ne reizi neatcerēsieties par šāda plāna esību, jūsu ražīgums paaugstināsies vairākkārt. Tas ir pārbaudīts! Un vēl: neaizmirstiet ieskatīties globālajā plānā un uzdot sev jautājumu: vai eju pareizā virzienā? Uz kurieni? Vai es vispār kaut kur virzos? Kāpēc?

4. nedēļa. Paplašinām robežas

  1. Pamēģiniet dzīvot citādāk. Arī sīkumos. Ejiet uz darbu pa citu ceļu. Ieejiet šikā kafejnīcā vai ļoti dārgā veikalā. Izmēģiniet jaunu sporta veidu. Pamēģiniet darīt to, ko jūs nekad neesat darījuši. Katru dienu, darot ierastās lietas, uzdodiet sev jautājumu: ko es šobrīd varu darīt citādāk? Jāveido ieradums mēģināt ko jaunu, pamazām aiziet no iemītām taciņām.
  2. Iziet no komforta zonas. Protams, visu iepriekšējo punktu izpilde jau ir neliela iziešana no komforta zonas. Bet mēs iesim tālāk, paskatīsimies acīs savām bailēm. Ne tikai paskatīsimies, bet arī cīnīsimies ar tām. Es atbalstu radikālas metodes. Bailes no augstuma? Ejam lēkt ar izpletni. Bailes no šefa – ejam pie šefa ar svaigiem priekšlikumiem. Bailes no svešas sabiedrības – ejam uz ballīti nepazīstamā kompānijā. Un darām to vienatnē, neslēpjoties aiz draudzenes vai paziņas. Un mācāmies kaujas laukā.
  3. Atpūsties. Jūs domājāt, ka tikai jāstrādā? Tikai atpūta noteikti ir ārpus mājas, bez interneta un obligāti vienatnē. Un ar obligātu(un godīgu!) atgriezenisko saiti. Kas tas bija? Kā viss notika, kādas ir pārmaiņas? Kā pēc tā visa turpmāk dzīvot?

Tas, kas jūs sagaida pusceļā (nerunāju par beigām, jo ceļš ir bezgalīgs), pārspēs cerēto. Darot šīs vienkāršās lietas katru dienu, iekļaujot tās savā dzīvē, jūs sajutīsiet harmoniju un visvarenību, ieraudzīsiet gaismu tuneļa galā un taciņu, kas rāda pareizo ceļu. Ar laiku tā pārvērtīsies par ceļu. Izklausās cēli, bet patiesība jau ir tāda cēla draudzene.


Citi ir skatījušies: