Kā pareizi atslābināties: relaksācijas noslēpumi

Aktuāli

Rīgas Tirgus piesaista uzmanību ar senu un daudzie ...

Interesanti

Gudras domas...

Ceļo

Kā pareizi atslābināties: relaksācijas noslēpumi

Prasme atslābināties ir viena no svarīgākajām dzīvē. Pastāvīgs stress un spriedze negatīvi ietekmē mūsu izskatu, izsauc biežas galvas sāpes un nervu sasprindzinājumu. Relaksācijas seanss noņems lieko spriedzi, dāvās mundrumu un labu noskaņojumu. Laikus atslābinoties, jūs varat atbrīvoties no tādām negatīvām emocijām kā uztraukums, konflikti un nemiers.

Zināms, ka, no rīta pamostoties, vakardienas emocijas neizraisa īpašus pārdzīvojumus. Miegs ir tikai viens no relaksācijas variantiem, bet reizēm mēdz būt situācijas, kad nomierināties un atslābināties vajag uzreiz, bet gulēt nav iespējas. Tad jums noderēs relaksācijas seanss.

Ir dažādas relaksācijas metodes. Galvenais ir atrast savu metodi, un dzīve kļūs daudz vieglāka. Dienas gaitā atrodiet 15-20 minūtes relaksācijai, un vakarā jūs būsiet enerģijas pilni, skaidru galvu, un gaišas domas jūs apciemos biežāk nekā līdz šim, jo ir zināms, ka daudzi izcili atklājumi ir izdarīti pilnīgā relaksācijas stāvoklī.
Aplūkosim visefektīvākos relaksācijas veidus un uzzināsim, kā pareizi atslābināties.

Elpošanas relaksācija
Pēc pirmajām negatīvo emociju pazīmēm, sajūtot bailes, uztraukumu vai niknumu, organisms reaģē ar paātrinātu elpošanu, tā kļūst virspusēja, un plaušas ar gaisu piepildās tikai daļēji. Skābekļa trūkums provocē nogurumu un galvas sāpes, savukārt organisms šādos brīžos strauji noveco. Tādā gadījumā jāveic elpošanas relaksācija: jāieņem ērta poza, jāatbrīvojas un jācenšas elpot dziļi un vienmērīgi, ar pilnu krūti. Dziļi ieelpojot, iztēlojieties, ka esat mierīgs un pārliecināts. Elpošanas relaksācija neprasa daudz laika, pietiek ar piecām sešām minūtēm, un jūsu domas atkal būs sakārtotas.

Meditatīvā relaksācija
Meditatīvā relaksācija spēj virzīt jūs uz problēmas risinājumu, tā palīdzēs attīrīt domas un rast veidu, kā iziet no stresa situācijas. Jāieņem ērta poza, vislabāk sēdēt «kā turkam», aizvērt acis, rokas brīvi uzlikt uz ceļgaliem, elpošana dziļa un atslābināta. Centieties neko nedomāt. Ja tas neizdodas, sāciet ļoti lēnām skaitīt, precīzi iztēlojoties katru ciparu. Jūs varat iztēloties mākoņainas debesis un katru savu domu uzlikt uz mākoņa, pēc tam palaist mākoni, lai peld tālu prom. Meditatīvo relaksāciju sāk ar piecām minūtēm, pakāpeniski pagarinot līdz pusstundai.

Kustību relaksācija
Kustieties, klausoties savu mīļāko melodiju, vairāk staigājiet vienatnē, vēlams, tuvāk dabai, dziediet, sitiet ar kāju ritmu – tas jūs atslābinās, un būtībā tā arī ir kustību relaksācija.

Autotreniņš
Ar autotreniņu var izārstēt daudzas slimības. Autotreniņš nozīmē sevis iespaidošanu ar vārdiskām formulām, piemēram: esmu mierīga, mana elpošana ir vienmērīga un dziļa, manas rokas un kājas ir siltas... Šādas nodarbības labāk sākt speciālista uzraudzībā.

Atslābinoša vanna
Tas, ka silts ūdens atslābina un mazina nogurumu, ir vispārzināms fakts. Atslābinoša vanna ar aromātiskām eļļām vai sāļiem ir viens no vispopulārākajiem veidiem, kā atbrīvoties no stresa. Izmetiet no galvas visas negatīvās domas, ieejiet siltā vanna, un jau pēc 20-30 minūtēm jūs jutīsieties atpūties un mundrs.

Šeit jūs varat iepazīties ar ieteikumiem veselībai: 
Idejas brīvdienai - Veselībai


Citi ir skatījušies: