Dzērieni skaistumam un notievošanai

Aktuāli

Atpūta Slovākijā...

Interesanti

Būt veselam...

Ceļo

Dzērieni skaistumam un notievošanai

Būt veselam!

Jūs droši vien domājat: nu tā, tūlīt atkal uzrakstīt, ka vajag vairāk dzert ūdeni. Protams, uzrakstīsim! Bet ne tikai par ūdeni.Mēs pastāstīsim par to, kādiem dzērieniem vēl vajag atrasties uz jūsu galda.

Ne velti ēšanas speciālisti tik aktīvi iesaka ievērot šķidruma dzeršanas režīmu. Jo ūdens normalizē metabolism, izvada no organisma sadalīšanās produktus, apgādā audus un orgānus ar barības vielām, uztur ķermeņa temperatūru. Bet organisms to katastrofāli ātri zaudē. Ūdens izdalās urīna un sviedru veidā, kā arī šķidras vēdera izejas gadījumā. Bez tam, vissīkākās mitruma daļiņas pamet ķermeni ar katru izelpu. Bet neieciklēsimies uz ūdeni. Šķidruma trūkumu var kompensēt arī citi dzērieni: dārzeņu un augļu sulas, liess piens, zāļu tējas, kafijas bez kofeīna. Slāpes remdēt var pat sulīgi augļi un dārzeņi: apelsīni, tomāti, gurķi un citi. Bet mēs, protams, dzeram ne jau tikai, lai uzturētu ūdens līdzsvaru, kaut arī zinām, ka tas ir svarīgi. Rīta kafija uzmundrina, mums patīk tējas dzeršanu noslēgt ar desertu, bet vakarā glāze silta piena ar medu palīdz iemigt. Paskaidrojam, ka labāk dzert dažādos diennakts laikos.

Rīts: maigi modinām organism
Daudziem no  mums patīk sākt rītu ar karstu dzērienu – tēju vai kafiju. Liekas, ka nav cita veida, kā pamosties. Un šī izvēle nav nejauša: ķermenis intuitīvi pasaka priekšā, kas palīdzēs tam pārslēgties no nakts režīma uz dienas. Silts dzēriens uzlabo asinsriti, pateicoties kurai aktivizējas gremošanas procesi. Bet auksti dzērieni var izsaukt kuņģa-zarnu trakta gludās muskulatūras spazmas un izjaukt gremošanu. Tāpat nevajag rīt vārošu, lai neizsauktu mutes gļotādas un balsenes iekaisumu un pat apdegumu. Vēlams, lai dzērieni būtu mēreni karsti vai pat istabas temperatūras.  Silti dzērieni uzlabo asinsriti, pateicoties kurai aktivizējas gremšana. Krūzīte karstas tējas vislabāk sagatavos gremošanas sistēmu brokastīm. Tēja un kafija satur kofeīnu, kam piemīt uzmundrinošas un pamodinošas īpašības, tieši tapēc tās ir ideāli piemērotas lietošanai agrās rīta stundās. Eksperti cenšas atjaunot kafijas reputāciju. Pēc viņu vārdiem, šis dzēriens uzlabo atmiņu, lietderīgi ieteikmē aknu darbību un ir lielisks profilaktisks līdzeklis pret 2.pakāpes cukura diabētu. Tāpēc nav iemesla sev liegt šo mazo rīta prieku. Vēl vairāk, kafija un tēja, ja tiem nepievienot pienu un cukuru, ir ar zemu kaloriju līmeni. Visbeidzot, tām piemīt viegls urīnu dzenošs efekts: izvada no organisma lieko šķidrumu, pateicoties kam krīt rīta sejas pietūkums.

Ja tomēr neesat gatavi uzreiz pēc pamošanās dzert karstu tēju vai kafiju, tad pirms brokastīm var dzert tradicionālo ūdens glāzi ar citrona daiviņu. Šāda tonika aromātiskais sastāvs ir līdzīgs siekalu un sālsskābes sastāvam. Tāpēc kuņģis šo dzērienu uzņem ļoti labi. Un vēl citron skābums stimuli tās pašas sulas izstrādi. Bez tam, ūdens ar citron palīdz izvadīt no organisma toksīnus un holesterīnu, aizsargā organism no brīvajiem radikāļiem, stiprina imūnsistēmu un palēnina novecošanās procesus.

Diena: saņemam vitamīnus
Kas attiecas uz šķidrumiem, kurus dzert vispiemērotāk ir dienas laikā, tad šeit ekspertu viedoklis sakrīt. Pusdienlaikā var dzert ūdeni, kompotu, tēju un sulas – dārzeņu un augļu. Nevajag dzert neko pārāk saldu, it sevišķi, ja esat kārtīgi paēduši. Tādā situācijā organisms saņem pārāk lielu slodzi.

Otrajā dienas pusē īpaši ieteicams dzert piena un piena dzērienus. Pēc ekspertu domām, tie pilnībā spēj aizstāt uzkodas, ja tos dzert 1,5- 2 stundas pēc pusdienām. Tieši šajā diennakts laikā vislabāk uzsūcas kalcijs un fosfors, ko satur piens, kefīrs, rjažeņka. Izvairieties no saldiem un beztauku jogurtiem. Tajos esošais ogļhidrātu daudzums stipri pārsniedz normu un augstā cukura un cietes procenta dēļ jūs 55 kkal vietā uz 100 g kefīra ar 3,2 % tauku uzņemat vairāk par 100 kkal, stipri paceliet insulīna līmeni asinīs. Atcerieties: noderīgās lakto baktērijas, ar kuru daudzumu jogurtā mūs kārdina reklāma, nespēj izdzīvot cietē.

Vakars: gatavojamies miegam
Dienas beigās labāk pavisam samazināt dzeramā šķidruma daudzumu, lai organismu uz nakti nepārslogotu. Bet vēl labāk ir nomierināt nervu sistēmu, sagatavot sevi miegam. Tāpēc izvēlamies noteiktus dzērienus. Vakarā, pēc vakariņām, ir labi izdzert mežrozīšu novārījumu, zāļu tēju vai cigoriņus. 30 minūtes pirms miega lieliski uzsūcas netrekns kefīrs, rjažeņka vai jogurts bez cukura. Piens un piena produkti ne tikai uzlabo gremošanu, bet arī nomierina nervu sistēmu un veicina veselīgu miegu. Tā kā, ja jums nebija iespēja panašķēties ar piena produktiem pusdienlaikā, tad jums ir iespēja atgūt nokavēto.

Diezgan labs nomierinošs efekts ir zāļu tējai ar melisu, piparmētru vai āmuļu, citronzāles un ginko novārījumu. Vai arī izvēlieties tradicionālās zālītes: bērzu, nātres,asinszāli un  timiānu. Sekojiet līdzi, lai novārījums nostāvētu tikai aptuveni 20 minūtes.


Citi ir skatījušies: