Kā pareizi iet gulēt?

Aktuāli

Esprit Travel piedāvā...

Interesanti

Vācijā eksitē neparasts tests...

Ceļo

Kā pareizi iet gulēt?

Kā atslābināties pirms miega?

Pilnvērtīgs miegs vienmēr ir bijis stipras veselības pamats. Jo īpaši aktuāli tas ir tagad – konfliktu un stresa laikā. Mūsdienās daudz uzmanības pievērš pareizam uzturam un fiziskām aktivitātēm, aizmirstot par veselīgu miegu, kas ir tikpat svarīgs kā balansēts uzturs un sniedz atpūtu un organisma atjaunošanos. Pilnvērtīgi atpūties cilvēks ir aktīvāks un darbaspējīgāks, iztiekot bez tādiem stimulējošiem līdzekļiem kā kafija un enerģijas dzērieni.

Labs miegs un atpūta labvēlīgi ietekmē sejas ādu, jo sevišķi ap acīm, kas ir ļoti aktuāli sievietēm pēc 30 gadu vecuma. Tie ir pietiekami spēcīgi argumenti, lai noskaidrotu, kad labāk iet gulēt, lai miegs būtu pilnvērtīgs.
Pirms uzzināt, kā atslābināties pirms miega, jāņem vērā, ka tas, kas palīdz vienam cilvēkam, var nelīdzēt citam. Ir svarīgi atrast tieši jums piemērotu metodi. No šāda viedokļa tad arī aplūkosim padomus, kā atslābināties pirms naktsmiera.
Galvenais noteikums, kuru stingri ievēroja mūsu senči, – jāiet gulēt agri. Miega pētījumos pierādīts, ka pašsajūta un darbaspējas dienā ir saistītas ar laiku, kad dodas gulēt. Stunda miega līdz pusnaktij ir līdzvērtīga divām stundām pēc pusnakts. Ja cilvēks sistemātiski iet gulēt pēc pusnakts, bet ceļas agri, tad negulētās stundas obligāti atstās iespaidu uz veselību. Tāpēc sava organisma «miega stundas» jāpārliek uz agrāku laiku. Labāk to darīt pakāpeniski, katru nedēļu pieradinot sevi iet gulēt agrāk. Bez šaubām, tas nozīmē, ka arī no rīta pamodīsies agrāk.
Pēc sešiem vakarā labāk ieturēt vieglu maltīti, jo vakarā procesi organismā palēninās. Kalorijām bagāts ēdiens pirms gulētiešanas visu nakti liek strādāt gremošanas sistēmas orgāniem, tāpēc neguļ ne organisms, ne jūs paši. Tāda režīma rezultāts ir neizgulēšanās un tūska. Ļoti labi, ja vakariņas ēd 4 – 5 stundas pirms gulētiešanas.

Pirms miega centieties atslābināties. Ļoti labas ir ūdens procedūras: kontrastu duša,  dziļāku atslābināšanos sniegs vanna ar aromātiskajām un ēteriskajām eļļām vai jūras sāli. Ļoti piemērota ir lavanda. Pēc ķermeņa atslābināšanas jāpāriet un smadzeņu darbības nomierināšanu. Ar šo uzdevumu lieliski tiks galā viegla satura literatūra vai patīkama saruna ar tuviem cilvēkiem. Tomēr lasīšanai vai sarunām nevajadzētu būt ilgākām par pusstundu.
Vēl viens atslābināšanās veids ir mūzika. Noskaidrots, ka mūzika palīdz ķermenim un prātam nomierināties un vieglāk aizmigt. Jums jāizvēlas klusa, mierīga mūzika, nevis skaļa un uzmundrinoša.
Viens no efektīvākajiem prāta un ķermeņa atslābināšanas veidiem ir meditācija. Tā palīdz atbrīvoties no spriedzes, kas uzkrājusies dienas gaitā. Bez meditācijas var praktizēt arī dziļo elpošanu un stiepšanās vingrojumus.
Svarīga nozīme ir guļamistabai, kur cilvēks pavada praktiski trešdaļu visa sava laika. Ļoti vēlams guļamistabu izmantot tikai gulēšanai. Nevajag to pārvērst par trenažieru zāli vai darba kabinetu – domas par darbu traucēs normālam miegam. Cilvēka asociācijām par guļamistabu jābūt saistītām tikai ar miegu. Guļamistabas mēbeles jāizvēlas ērtas un vizuāli patīkamas.
Pirms gulētiešanas nevajag lietot alkoholu, kofeīnu. Centieties pieradināt sevi doties pie miera  vienā un tajā paša laikā – dienas un miega režīms dos tikai labumu.
Ir arī citas metodes, kas palīdz pirms miega atslābināt ķermeni un prātu. Var veikt masāžu, uzvilkt ērtu apģērbu, dzert zāļu tēju u.tml. Galvenais – neskatieties televīziju un nedarbojieties ar datoru vismaz pusstundu pirms gulētiešanas.
Ja ņemsiet vērā šos ieteikumus, tad nodrošināsiet sev veselīgu un pilnvērtīgu miegu.


Citi ir skatījušies: